יד2 לעמוד הבית

שכבתם על הספה? הצלתם את העולם

כנראה שהשאלה האחרונה שתעבור לכם בראש בזמן שאתם נמרחים על הספה שקניתם ביד שנייה היא ״מעניין כמה תרמתי לצמצום כריתת יערות הגשם?…"

שאלה הגיונית, אבל דווקא על השאלה הזו קשה לתת תשובה ספציפית. מצד שני, הנה 4 דברים שצימצמתם וקל מאוד לדבר עליהם:

צימצמתם את הביקוש לחומרי גלם

הספה החדשה שהחלטתם לא לרכוש, הייתה כרוכה בשימוש של חומרים כמו עץ, מתכת וטקסטיל. קניתם ספה ישנה? עזרתם בצמצום הביקוש לחומרי גלם. צמצמתם את הביקוש על חומרי הגלם? סייעתם לשמור על היערות, על המינרלים ועל משאבי הטבע.

 

צימצמתם את פליטת הפחמן

המסע של ספה חדשה מהמפעל בשוודיה (סתם זרקנו שוודיה, כן?) עד לדירה שלכם בהרצל, הוא מסע שמתבזבז בו לא מעט פחמן. זה כולל: ייצור, שינוע והובלה. כל אלו תורמים באופן משמעותי לפליטת גזי חממה. בחרתם ספה יד שנייה? בחרתם לבזבז הרבה פחות.

 

צימצמתם את תהליכי פירוק הפסולת

מכירים את בעיית משבר ניהול הפסולת? אז אתם לא חלק ממנה. ההזדמנות הנוספת שנתתם לספה, לא רק מעכב את הדרך שלה למזבלה אלא גם מפחית את הסכנות הסביבתיות הכרוכות בפירוק פסולת (ביניהם זיהום ופליטת גזי חממה). תראו מה הספקתם עד עכשיו ועוד לא סיימנו…

 

צימצמתם את הכלכלה הליניארית

אל תדאגו, זה משהו טוב. בכלכלה לינארית, מפעלים משתמשים בכמויות גדולות של חומרי גלם ואנרגיה כדי לייצר מוצרים שבסופו של דבר נזרקים לפח. הספה החדשה שרכשתם מיד2 היא ביטוי לכלכלה המעגלית שמטרתה לשמור על מוצרים עם שימוש זמן רב ככל האפשר. הצליח לכם!

 

תראו אתכם. גם חסכתם, גם תרמתם, גם צמצמתם וכל זה? בלי לקום מהספה!